Znajdź toner lub tusz do Twojego urządzenia
Strona główna » PORADY ProfiBiuro.pl » Czy można drukować z jednym pustym kartridżem?

Czy można drukować z jednym pustym kartridżem?

Data dodania: 16-01-2020
Każda osoba korzystająca z drukarki wie, że w nowych modelach drukarek niemożliwe jest drukowanie bez kartridżów albo z wyczerpanymi wkładami. Nawet jak mamy zużyty tylko jeden wkład a pozostałe są pełne. W starszych modelach drukarek często (ale nie zawsze) było to możliwe. Czy jednak uda się korzystać z drukarki to zrobić tylko z jednym pustym kartridżem ?  Odpowiadamy poniżej.


Dlaczego nie da się wydrukować czarno-białych dokumentów bez kolorowych wkładów ?

 

Wydruk nie będzie możliwy również wtedy, gdy tylko jeden kartridż jest pusty. Nawet jeśli masz komplet kolorowych tuszy, kiedy wyczerpie Ci się czarny atrament, nie uda Ci się nic wydrukować. Przy pustych wkładach po kolorowych tuszach nie wykonasz z kolei ani wydruków w kolorze, ani monochromatycznych wydruków. Dlaczego? Każda drukarka kolorowa pozostaje gotowa do pracy wyłącznie wtedy, kiedy wyposaży się ją w komplet tuszów CMYK. Dzięki temu unika się zatykania mechanizmu drukującego oraz innych problemów obniżających jakość druku. Ponadto, aby drukarka mogła wykonywać okresowe czynności serwisowe (na przykład samoczynne czyszczenie), wszystkie wkłady powinny zawierać atrament.

 

Dlaczego przy wydrukach monochromatycznych ubywa kolorowych atramentów ?

 

Nawet jeśli drukujesz głównie w czerni i bieli, szybko zauważysz, że kolorowy tusz także się wyczerpuje. Możesz jednak tego uniknąć. Aby to zrobić, zmień opcje drukowania, każdorazowo wybierając druk monochromatyczny zamiast koloru. Tę opcję znajdziesz w Ustawieniach Zaawansowanych.
 

Co istotne, nawet taka zmiana nie sprawi, że całkowicie zaoszczędzisz kolorowy atrament. Drukarka zużywa go przy czynnościach serwisowych. Jeśli więc częściej drukujesz czarno-białe dokumenty i nie chcesz inwestować w kolorowe tusze, zamień drukarkę kolorową na monochromatyczną.

 

Kiedy trzeba wymieniać wkłady z atramentami ?

 

Kartridże należy wymieniać na nowe zawsze wtedy, gdy pojawiają się komunikaty informujące o tym, że niemożliwe będzie dalsze drukowanie. Nie warto stosować sztuczek próbujących obejść ten problem. Prowadzą one zwykle do zatorów w głowicy drukującej i innych uszkodzeń drukarek. Po pojawieniu się komunikatu nie zwlekaj więc i zastąp zużyty kartridż nowym. Dopiero po tej czynności możesz bezpiecznie rozpocząć drukowanie. W materiały eksploatacyjne warto zaopatrywać się wcześniej, najlepiej wtedy, kiedy pojawia się komunikat o małej ilości atramentu. Możesz też kupować tusze w większych ilościach przez internet. Wówczas oszczędzasz na koszcie dostawy.




 

Drukarka nie wykrywa nowego kartridża – co zrobić ?

 

Pojawił się komunikat o braku tuszu, więc niezwłocznie montujesz zamienny. Po wymianie kartridża na nowy może zdarzyć się jednak, że drukarka nadal nie zarejestruje pełnego wkładu. Dzieje się tak przy niskiej jakości zamiennikach, zwłaszcza tych regenerowanych. Aby uniknąć takich problemów, lepiej stosować materiały eksploatacyjne od sprawdzonych producentów i zamówione w zaufanym sklepie. Warto stawiać na oryginały lub zamienniki o wysokiej jakości. Do polecanych producentów tych drugich należą Asarto, JetWorld, czy WOX. Co ważne, w przypadku niewykrycia przez drukarkę, jeżeli tusz zamiennik objęty jest gwarancją, możesz reklamować go jako produkt wadliwy.
 

Niestety nie uda się nic wydrukować z jednym pustym kartridżem. Do wydruków w kolorze przydaje się również czarny atrament, a do monochromatycznych – kolorowe tusze. Warto zatem dbać o uzupełnienie wkładów, kiedy pojawi się stosowny komunikat. Zniknie on po wymianie kartridża na nowy, o odpowiedniej jakości.

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii PORADY ProfiBiuro.pl

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

KONTAKT
Infolinia: 22-100-57-15
E-mail: sklep@profibiuro.pl

ProfiBiuro.pl
ul.Powstańców 60A lok. 219
05-091 Ząbki k/ Warszawy

NIP: 722-107-75-13
REGON: 141065823
    INFOLINIA
    22 100-57-15
    609-01-02-03
    sklep@profibiuro.pl
    Test
    ProfiBiuro.pl Rzetelność, solidność i bezpieczeństwo
    Dotpay
    Wszelkie prawa zastrzeżone Profibiuro.pl sklep online © 2020