Znajdź toner lub tusz do Twojego urządzenia
Strona główna1 » PORADY ProfiBiuro.pl2 » Drukarka do domu lub małego biura – 4 najważniejsze rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Drukarka do domu lub małego biura – 4 najważniejsze rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Data dodania: 14-10-2019

Ciężko jest się dziś obejść bez drukarki. Mimo wszechobecnej cyfryzacji i digitalizacji wciąż istnieje potrzeba drukowania dokumentów urzędowych czy uczelnianych, archiwizowania ich oraz skanowania. Z dzisiejszego wpisu dowiesz się, jaką drukarkę wybrać do domu lub małego biura. Poznaj 4 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę, wybierając nowe urządzenie.



Podstawowe pytanie, jakie musimy sobie zadać to: „do czego będę używać drukarki?”. Jeśli nie prowadzimy dużego przedsiębiorstwa, a mamy małe biuro, nie potrzebujemy sprzętu o olbrzymiej wydajności, wręcz odwrotnie – możemy wybrać model, który sprawdzi się zarówno w domu, jak i w niewielkiej firmie. Aby urządzenie służyło nam jak najdłużej, podczas zakupów należy zwrócić uwagę na kilka kwestii, takich jak: technologia druku, wielofunkcyjność, wyposażenie dodatkowe, koszty eksploatacji.

 

Technologia druku

 

Do wyboru mamy dwa podstawowe typy drukarek: atramentowa i laserowa. W przypadku sporadycznego drukowania – czyli takiego, jakie ma miejsce w domu czy też małej firmie - sprawdzi się urządzenie atramentowe. Modele te są bardzo popularne ze względu na stosunkowo niskie ceny samego urządzenia oraz dobrej jakości wydruk, zarówno w czerni i bieli, jak i w kolorze.
 

Natomiast, jeśli nasza praca wymaga częstego drukowania wielostronicowych dokumentów, bardziej wydajny okaże się drugi typ, laserowy. Wprawdzie koszty zakupu są wyższe, jednak toner wystarcza na dłużej. Drukarka laserowa kolorowa to jeszcze większy wydatek – o ile nie drukujemy dużej ilości grafik, wykresów czy materiałów marketingowych, to atramentowa poradzi sobie z kolorowymi wydrukami i zdjęciami równie dobrze, więc wydaje się być lepszą opcją dla domu i małej firmy.

 

Wielofunkcyjność: drukarka, skaner i ksero w jednym

 

Jeśli zdecydowaliśmy się odrzucić drukarkę laserową na rzecz atramentowej, warto jeszcze przemyśleć, czy korzystniejszy nie okaże się zakup urządzenia wielofunkcyjnego, łączącego w sobie funkcje: drukowania, skanowania i kserowania. Pozwoli to zaoszczędzić na inwestowaniu w dodatkowy sprzęt i nierzadko również usprawni pracę.









 

Wyposażenie dodatkowe i nietuzinkowe funkcje drukarki

 

Niektóre modele wielofunkcyjne mogą poszczycić się nietuzinkowymi opcjami, choć naturalnie wiąże się to z wyższą ceną. Mogą one przyspieszyć pracę, np. dzięki modułowi WiFi, pozwalającemu na połączenie z drukarką różnych komputerów, a nawet urządzeń mobilnych czy z chmury. Przydatny będzie też automatyczny podajnik ksero, faksowanie oraz duplex – drukowanie dwustronne. Nowością jest też wysyłanie zeskanowanych dokumentów na podany adres e-mail bezpośrednio z drukarki, bez konieczności podchodzenia do komputera.

 

Koszty eksploatacji

 

Ostatnia z poruszanych kwestii to koszty eksploatacji, na które należy zwrócić szczególną uwagę, bo niekiedy mogą przewyższać wydatek poniesiony na samo urządzenie. Zalicza się do nich przede wszystkim koszty zakupu tuszów bądź też tonera, jeśli zdecydowaliśmy się na model laserowy. Zazwyczaj tańsza drukarka atramentowa okazuje się droższa w utrzymaniu właśnie ze względu na ceny kartridży. Producenci nie bez powodu wypuszczają na rynek sprzęt z niższej i średniej półki – zarabiają później na sprzedaży oryginalnych tuszów. Oczywiście możemy kupować dużo tańsze zamienniki, jednak bardzo często w przypadku chęci serwisowania, producent odmawia, właśnie ze względu na stosowanie zamienników.
 

Na co więc się zdecydować? Drukarką, która z pewnością dobrze sprawdzi się i w domu, i w niewielkiej firmie, będzie ta atramentowa, wielofunkcyjna. Warto wybrać sprzęt posiadający wygodne funkcje dodatkowe, takie jak Wifi czy duplex, nawet gdy cena będzie lekko wyższa.
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

KONTAKT
Infolinia: 22-100-57-15
E-mail: sklep@profibiuro.pl

ProfiBiuro.pl
ul.Powstańców 60A lok. 219
05-091 Ząbki k/ Warszawy

NIP: 722-107-75-13
REGON: 141065823
    INFOLINIA
    22 100-57-15
    609-01-02-03
    sklep@profibiuro.pl
    Test
    ProfiBiuro.pl Rzetelność, solidność i bezpieczeństwo
    Dotpay
    Wszelkie prawa zastrzeżone Profibiuro.pl sklep online © 2019