Znajdź toner lub tusz do Twojego urządzenia
Strona główna1 » PORADY ProfiBiuro.pl2 » Jak naprawić drukarkę w domu – problemy, które rozwiążesz bez pomocy serwisu

Jak naprawić drukarkę w domu – problemy, które rozwiążesz bez pomocy serwisu

Data dodania: 23-09-2019
Część awarii drukarek wymaga pomocy specjalistów. Zdarzają się również takie usterki, z którymi można poradzić sobie samodzielnie. Poniżej opisaliśmy przypadki, w których nie trzeba oddawać urządzenia do serwisu. Przedstawiliśmy też proste rozwiązania, dzięki którym łatwo uporacie się z problemami z drukarką w domowych warunkach.


1. Drukarka nie pobiera papieru

Podajnik papieru jest należycie uzupełniony, białe arkusze czekają na zadrukowanie, ale drukarka nie chce ich pobrać? Urządzenie nie wciąga kartek, chociaż słychać pracę rolek, które odpowiadają za to zadanie? Często źródłem problemu są gumy otaczające wspomniane rolki, a konkretnie ich kiepski stan.


Rozwiązanie:
Aby sprawdzić stan gum na rolkach, delikatnie wyjmij tę część z urządzenia. Za kłopot z niepobieraniem papieru najczęściej odpowiadają zabrudzenia. Brud gromadzący się na gumach otaczających rolki powoduje utratę przyczepności. Uniemożliwia to pobranie papieru z pojemnika. Gumę na rolce uda się jednak w prosty sposób wyczyścić. Wystarczy użyć wacika albo ściereczki nasączonej płynem czyszczącym lub odtłuszczającym. Po tym zabiegu urządzenie powinno już prawidłowo pobierać arkusze.

 

2. Papier utkwił w drukarce

Wyjątkowo irytującą sytuacją jest ta, w której kartka zacięła się w drukarce, a sprzęt nie chce jej oddać. Jest to szczególnie frustrujące, kiedy w pośpiechu drukuje się ważne dokumenty albo gdy wydrukowało się już 20 stron, a na zadrukowanie czeka kolejne 15. Zdarza się, że próbujemy wówczas wyszarpnąć kartkę – czasem nie ma to poważnych konsekwencji. W innych przypadkach siłowe wyciągnięcie arkusza z urządzenia kończy się jego porwaniem na małe kawałeczki, które trudno wyjąć spod rolek. Źródłem problemu ponownie mogą być rolki. Powód utkwienia kartki w drukarce bywa też inny – do urządzenia dostał się jakiś obiekt, który utrudnia jego pracę.


Rozwiązanie:
Przede wszystkim trzeba upewnić się, że do drukarki nie wpadł niepożądany przedmiot. Do urządzenia może dostać się wiele obiektów, od monety, kawałka kartonika, dziecięcej zabawki po guzik. Obecność tych przedmiotów wewnątrz sprzętu może go uszkodzić i doprowadzić do większej awarii. Warto na wszelki wypadek ustawić urządzenie z daleka od rzeczy, które mogłyby do niej wpaść. Jeżeli kartek nie blokuje żaden przedmiot, trzeba sprawdzić stan rolek i otaczających je gum.

 

3. Drukarka nie widzi nowego wkładu

Urządzenia niekiedy mają problem z „zauważaniem”, że został w nich zamontowany nowy wkład. Mimo tego, że nowy tusz albo toner jest całkowicie napełniony i nic nie wskazuje na to, by pojawiały się trudności z jego użyciem, sprzęt może na niego nie reagować. Drukarka komunikuje wówczas o braku wkładu. Mogą też wystąpić problemy z jego zainstalowaniem. Przyczyna kłopotów bywa prozaiczna. Często jest nią tylko zabrudzony chip.

Rozwiązanie:
Ostrożnie wyjmij tusz lub toner. Sprawdź, czy na jego chipie nie ma zabrudzeń takich jak odcisk palca, kurz czy inne zanieczyszczenie. Jeżeli okaże się, że rzeczywiście jest brudny, wystarczy delikatnie przetrzeć go wacikiem nasączonym preparatem o właściwościach odtłuszczających. Później trzeba ponownie zamontować wkład w drukarce.



4. Wyskakuje zagadkowy kod błędu

Większość modeli drukarek samodzielnie przekazuje komunikaty o różnego typu błędach. W przypadku ich wystąpienia sygnalizuje to dźwiękiem, migającymi w konkretnych kolorach i sekwencjach lampkami albo komunikatami systemowymi na pulpicie komputera czy wyświetlaczu drukarki.


Rozwiązanie:
Jak rozszyfrować sygnał nadawany przez drukarkę? Opis kodu błędu (jego zapis cyfrowy, sposób, w jaki migoczą diody itp.) znajdziesz w instrukcji obsługi dołączonej do urządzenia. Interpretacje sygnałów przedstawione są też na stronie internetowej producenta. Często okazuje się, że sygnalizowany błąd jest banalny i dotyczy któregoś z wyżej opisanych problemów, które uda się samodzielnie rozwiązać w domu.








5. Słaba jakość wydruku

W każdej drukarce może pogorszyć się jakość wydruku. Na stronach czasem pojawiają się ślady linii przerywanej, kolory stają się wyblakłe, niepełne albo zupełnie zmienione. Może do zdarzyć się w przypadku wielu urządzeń i z różnych powodów. Do najczęstszych z nich należy zaschnięty tusz. Problem ten dotyczy drukarek atramentowych. Jeżeli rzadko się z nich korzysta, tusz może zasychać w dyszach i utrudniać korzystanie z urządzenia.

Rozwiązanie:
Aby poradzić sobie z zaschniętym tuszem w drukarce, w której głowice są oddzielone od kartridżów, przede wszystkim trzeba wyjąć głowicę i pojemniki z tuszem. Z koszyka głowicy należy odłączyć kartridże. Na spodek wlewa się płyn do udrażniania i umieszcza w nim głowicę, kierując dysze do dołu. Część trzeba zostawić w ten sposób na kilka godzin. Później wyciera się głowicę ręcznikiem papierowym i montuje się ją w drukarce. Następnie należy wykonać próbny wydruk, który pokaże, czy jakość druku się poprawiła.

W przypadku drukarki z kartridżami zintegrowanymi głowicami czyszczenie zaschniętego tuszu trzeba zacząć od wyjęcia kartridża. Na spodku połóż nasączone płynem do udrożniania płatki kosmetyczne. Na nich umieść pojemnik z tuszem. Dysze muszą dotykać mokrych płatków. Na pół godziny pozostaw kartridż w tej pozycji. Następnie wytrzyj okolice dysz ręcznikiem, zamontuj pojemnik i wydrukuj coś, by sprawdzić jakość zadruku.

Wyżej opisane problemy zdarzają się dość często, na szczęście zwykle udaje się z nimi uporać w domowym zaciszu. Opisane przez nas sprawdzone rozwiązania powinny okazać się na tyle skuteczne, by zapobiec wizycie w serwisie. Nikomu nie życzymy trudności z drukarką, jeśli jednak się pojawią, będziecie wiedzieć, jak postępować. Co ważne, części z przedstawionych problemów uda się uniknąć, jeżeli należycie zadba się o sprzęt i będzie się z niego regularnie korzystać.

 

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

KONTAKT
Infolinia: 22-100-57-15
E-mail: sklep@profibiuro.pl

ProfiBiuro.pl
ul.Powstańców 60A lok. 219
05-091 Ząbki k/ Warszawy

NIP: 722-107-75-13
REGON: 141065823
    INFOLINIA
    22 100-57-15
    609-01-02-03
    sklep@profibiuro.pl
    Test
    ProfiBiuro.pl Rzetelność, solidność i bezpieczeństwo
    Dotpay
    Wszelkie prawa zastrzeżone Profibiuro.pl sklep online © 2019