Bezpłatna dostawa
Znajdź toner lub tusz do Twojego urządzenia
Strona główna » PORADY ProfiBiuro.pl » Jak po aktualizacji oprogramowania drukarki zamienniki tuszy HP przestały działać
Działające zamienniki

Jak po aktualizacji oprogramowania drukarki zamienniki tuszy HP przestały działać

Data dodania: 25-09-2017
Niechęć producentów drukarek do wytwórców alternatywnych kartridżów i pojemników z tuszem to temat stary jak świat. Część z nich robi, co może, aby utrudnić stosowanie nieoryginalnych tuszów. Bywa, że robi to za pomocą aktualizacji sterowników.
 

Przyczyna takiego stanu rzeczy jest dość oczywista. Tusze to istotna część ich zarobku. Co więcej, często spotyka się praktykę, gdy niektóre modele drukarek sprzedawane są z mocno obniżoną marżą właśnie po to, aby w przyszłości zarabiać na materiałach eksploatacyjnych. Plan ten jednak krzyżuje właśnie łatwa dostępność tanich zamienników, często wygrywających nie tylko ceną, ale i poziomem napełnienia zbiornika.



Firmware na straży kartidży
 

Część producentów już dawno przestała walczyć z tym zjawiskiem. Inni trzymają się tego podejścia mocno. Spektakularnym tego przykładem była aktualizacja oprogramowania sterującego drukarkami HP, jaka pojawiła się we wrześniu 2016 roku. Nowa wersja aplikacji wyłączyła obsługę wielu wersji zamienników z tuszami.
 

Jak łatwo przewidzieć sprawą oburzyła wielu użytkowników. Trochę mniej spodziewana była jednak skala zamieszania – w krótkim czasie liczba skarg i komentarzy na ten temat sięgnęła całkiem sporej liczby, wymuszając na HP szybką reakcję. Co zrobił drukarkowy gigant? Wycofał aktualizację, jednocześnie zapewniając, że miała ona na celu… dbałość o drukarki klientów. Czy trzeba dodawać, jak takie wyjaśnienie przyjęli właściciele urządzeń drukujących ?


Wrzesień – miesiąc walki z zamiennikami?
 

Co ciekawe, rok później, we wrześniu 2017, niektórzy spośród użytkowników drukarek i urządzeń drukujących marki HP doznali podobnych problemów.
 

Scenariusz zdarzenia był podobny, jak poprzednio – po zaktualizowaniu oprogramowania, nagle okazało się, że posiadacze alternatywnych kartridży nie mogą drukować ze względu na… „uszkodzony” wkład. Nie trzeba dodawać, że program sterujący drukarką uprzejmie podpowiadał rozwiązanie w postaci zamiany wkładu na nowy, a przede wszystkim oryginalny.

Całe zamieszanie dotyczyło między innymi urządzeń:

  • HP OfficeJet 6800 Series
  • HP OfficeJet 6812
  • HP OfficeJet 6815
  • HP OfficeJet 6820
  • HP OfficeJet 6822
  • HP OfficeJet 6825
  • HP OfficeJet Pro 251 dw
  • HP OfficeJet Pro 276 dw
  • HP OfficeJet Pro 6200 Series
  • HP OfficeJet Pro 6230
  • HP OfficeJet Pro 6235
  • HP OfficeJet Pro 6239
  • HP OfficeJet Pro 6830
  • HP OfficeJet Pro 6835
  • HP OfficeJet Pro 8100 ePrinter
  • HP OfficeJet Pro 8600 e-All-in-One
  • HP OfficeJet Pro 8600 Plus e-All-in-One
  • HP OfficeJet Pro 8600 Premium e-All-in-One
  • HP OfficeJet Pro 8610 e-All-in-One
  • HP OfficeJet Pro 8615 e-All-in-One
  • HP OfficeJet Pro 8616 e-All-in-One
  • HP OfficeJet Pro 8620 e-All-in-One
  • HP OfficeJet Pro 8625 e-All-in-One
  • HP OfficeJet Pro 8630 e-All-in-One
  • HP OfficeJet Pro 8640 e-All-in-One
  • HP OfficeJet Pro 8660 e-All-in-One


Problemy mogą też występować w przypadku drukarek atramentowych HP

  • HP OfficeJet Pro X 450 Series
  • HP OfficeJet Pro X 451 dn
  • HP OfficeJet Pro X 451 dw
  • HP OfficeJet Pro X 470 Series
  • HP OfficeJet Pro X 476 dn
  • HP OfficeJet Pro X 476 dw
  • HP OfficeJet Pro X 551 dw
  • HP OfficeJet Pro X 576 dw
 

Co istotne – tym razem reakcja była nieco szybsza i bez zapewnień o „trosce o bezpieczeństwo”. Na stronach HP zostały zamieszczone wersje wersje oprogramowania drukarek (firmware) z wyłączona weryfikacją zgodności tuszu z funckją Dynamic Secusity , które po zainstalowaniu  powinny rozwiązać problem niedziałających zamienników. Oprogramowanie dostępne jest na stronie Producenta drukarek TUTAJ. Należy tylko pamiętać aby wybrać odpowiedni plik do posiadanej drukarki.

 

Warto zaznaczyć, ze dużo wskazuje na to, że problem miał mały zasięg i trwał bardzo krótko, co może sugerować raczej z błędu, niż celowego działania. Jak było naprawdę, nie dowiemy się. Dla uczciwości należy jednak zaznaczyć, iż niektóre z serwisów informujących o sprawie otrzymały od HP dementi, sugerujące, że sprawa nie miała miejsca. Z drugiej strony część źródeł wydaje się wiarygodna. Część z nich spekuluje, że przyczyną problemu mogło być na przykład omyłkowe wysłanie do niektórych użytkowników pliku aktualizacyjnego sprzed roku.
 

Komentarze (1)
Tomek 28-11-2017 18:18:03
Dzięki za poradę. U mnie pomogło.

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii PORADY ProfiBiuro.pl

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

Test
ProfiBiuro.pl Rzetelność, solidność i bezpieczeństwo
Dotpay SSL
Wszelkie prawa zastrzeżone Profibiuro.pl sklep online © 2025
Odroczona sprzedaż